[RB@Blog_Title]

  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۲۱۴] مشاهده

در فیزیوتراپی چه اقداماتی برای بیمار انجام میشود

فیزیوتراپی نوعی بازپروری فیزیکی اندام ها است. با کمک فیزیوتراپی میتوان درد اندام و مفصل را کاهش داد، حرکات مفاصل را نرمتر و روان تر کرد و کلا به بیمار این امکان را داد تا بهتر حرکت کند. در کلینیک های فیزیوتراپی برای نیل به این مقصود از اقدامات زیر استفاده میشود

برگرداندن دامنه حرکتی مفاصل

وقتی بیمار برای مدتی بیحرکت شده و استراحت میکند و یا اندام بیمار مدتی در گچ بیحرکت میشود دچار خشکی مفاصل میگردد. کاهش دامنه حرکتی مفصلی در بیماری های مفصلی مانند انواع آرتریت ها و ساییدگی ها مفصلی هم وجود دارد. فیزیوتراپ کمک میکند تا این خشکی و محدودیت حرکتی بهتر شود.

بعد از اعمال جراحی بر روی اندام و مفاصل بیمار باید هر چه زودتر حرکت مفاصل اندام را شروع کند وگرنه دچار خشکی خواهد شد. فیزیوتراپ به بیمار کمک میکند تا دچار خشکی مفصلی نشود. فیزیوتراپ این کار را با انجام دادن حرکات نرمشی خاص در اندام بیمار انجام میدهد. وی همچنین به بیمار آموزش میدهد که چگونه خودش این حرکات را در منزل انجام دهد.

حرکات نرمشی و کششی نه تنها دامنه حرکتی مفصل را بهتر کرده و یا از ایجاد خشکی مفصلی پیشگیری میکند در درمان بسیاری بیماری های دیگر مانند مشکلات تاندون ها یا رباط ها هم موثر هستند. نرمش های کششی به بیمار مبتلا به کمردرد کمک میکند تا زودتر به درد خود غلبه کند.

برگرداندن قدرت به عضلات اندام

بسیاری از دردها مانند کمردرد و یا درد ناشی از کندرومالاسی کشکک با تقویت عضلات اندام بهبود یافته یا حداقل بهتر میشوند. همچنین تقویت عضلات اندام در بازپروری بیمار بعد از انجام عمل جراحی و یا مدتی بیحرکتی اندام در گچ بسیار اهمیت دارد. فیزیوتراپ برای تقویت عضلات از نرمش های خاصی استفاده میکند. وی به بیمار کمک میکند تا این نرمش ها را انجام داده و به وی یاد میدهد تا چگونه آنها را در منزل انجام دهد.

تحریک الکتریکی عصب و عضله

فیزیوتراپ با استفاده از دستگاه های تحریک الکتریکی و عبور جریان های ضعیف از بدن بیمار درد بیمار را کاهش داده و یا بعد از جراحی های پیوند اعصاب آسیب دیده، با تحریک الکتریکی عضلات سعی میکند آنها را کارا و قوی نگهدارد.

کلیه مراحل فیزیوتراپی در کلینیک تخصصی دکتر مرتضی رحیمی با دستگاهی پیشرفته انجام میشود .

#فیزیوتراپی #کلینیک #دکتر #رحیمی

ادامه مطلب

نظرات ارسال شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی