[RB@Blog_Title]

درمان های بدون جراحی دیسک کمر در تبریز

يكشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۴ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۳۹۹۵] مشاهده
  • دسته بندی : دسته: دیسک کمر ,


درمان دیسک کمر


درمان های بدون جراحی دیسک کمر = درمان غیر جراحی پارگی دیسک کمر



استراحت مطلق

در مرحله اول درمان دیسک کمر فرد باید استراحت کند البته منظور چند ماه استراحت نیست بلکه ابتدا استراحت مطلق 3 روزه بعد استراحت نسبی و انجام فعالیت های روزانه به گونه ای که متخصص طب فیزیکی و توانبخشی به بیمار آموزش می دهد.

راه های درمان پاره شدن دیسک کمر بستگی به سن و جنس و میزان بیرون زدگی ماده ژلاتینی و میزان پیشرفت بیماری و علائم دیسک کمر مانند بی اختیاری ادرار و مدفوع بستگی دارد ولی در مراحل اولیه مرتبط با میزان درد نیست.


درمان های بدون جراحی دیسک کمر در کلینیک تخصصی دکتر مرتضی رحیمی :




90%درمان غیر جراحی دیسک کمر ، درمان های توانبخشی است.



برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان های غیر جراحی ارائه شده در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر مرتضی رحیمی و توضیحات مربوط به آنها به وب سایت اصلی کلینیک مراجعه فرمایید (کلیک کنید) مراجعه کنید

و یا با شماره های  ۰۴۱۳۳۳۶۸۹۸۶_۰۹۳۷۱۵۷۴۷۷۱ در روز های شنبه یکشنبه و چهار شنبه از ساعت 16 الی 21 تماس حاصل فرمایید .



برای ارتباط  با دکتر رحیمی به دایرکت اینستاگرام دکتر مرتضی رحیمی مراجعه فرمایید.


توصیه های دکتر مرتضی رحیمی  در مورد ملاحظات لازم در حین درمان دیسک کمر:


کلیه بیماران مبتلا به دیسک کمر که درمان در آنها شروع می شود باید یک پروتکل کلاسیک درمان را در منزل انجام دهند تا درمان غیر جراحی دیسک کمر در آنها موثر باشد و بتوانند بدون جراحی درمان را با موفقیت به پایان برسانند :

1. پیاده روی بیش از 150 متر برای بیماران مبتلا به دیسک کمر ممنوع می باشد. به تدریج با پایش درمان و بعد از کاهش التهاب دیسک کمر  پیادو روی درآب شروع می شود ، و بعد ان پیاده روی در خشکی شروع و به تدریج در طی چنئ ماه افرایش می یابد.

2. مهم ترین عامل تحریک دیسک کمر خم شدن و چرخش از کمر می باشد که ما در طول روز زیاد آن را اجام میدهیم، از این حرکت اجتناب کنید و سعی کنید از زانو خم شوید تا دیسک کمر مشکل دار مجددا تحریک نشود

3. سعی کنید برای مدت 6 تا 8 هفته از جارو کردن بپرهیزید این حالت به دلیل خم شدن های مکرر شدت دیسک کمر را تحریک می کند.

4. طولانی نشستن به شدت دیسک کمر را تحریک می کند. برای افراد تحت درمان حداکثر مدت مجاز برای نشستن 20 تا 30 دقیقه و برای افراد سالم 60 دقیقه می باشد.

5. پله یکی از تحریک کننده ترین مسایل برای شعله ور شدن و عود دیسک کمر است. تا حد امکان از پله دوری کنید.

6. استفاده از دستشویی فرنگی به جای دستشویی ایرانی در پیشگیری و درمان دیسک کمر یک اصل است.

7. در طول درمان دیسک کمر و 8 هفته بعد از آن سعی کنید تا حد امکان از مسافرت زمینی بپرهیزید.

8. از نظر تاثیرات غذایی در درمان دیسک کمر سعی کنید خصوصا در شب از غذاهای سرد مانند ماست و خیار و... کمتر استفاده نکنید و بر عکس غذاهای گرم را در وعده های غذایی خود بگنجانید مانند خرما.

9. لطفا برای شروع ورزش های دیسک کمر و همچنین آب درمانی برای دیسک کمر از متحصصین طب فیزیکی و توانبخشی راهنمایی بگیرید. توجه کنید که به عنوان قانون کلی ورزش های تقویتی کمر در مرحله درد ممنوع هستند.

10. ازنظر نحوه خوابیدن بهتر است به پهلو و یا پشت بخوابید و خوابیدن بر روی تخت با دشک نسبتا سفت بهتر از خوابیدن بر روی زمین است.

11. نشستن روی زمین برای دیسک کمر خوب نیست و آن را تحریک می کند. بهتر است بر  روی صندلی (نه مبل خیلی نرم ) بنشینید . زاویه پشتی صندلی و نشیمنگاه آن بیشتر از 110 درجه و کمتر از 95 درجه نشود.

12. توجه کنید تنها حالتی که فشار دیسک کمر پایین می آید خوابیدن می باشد . نشستن راه رفتن و ایستادن فشار دیسک را بالا می برند، بنابراین هر گاه داخل منزل هستید و می توانید خصوصا در 4 هفته اول تحریک دیسک کمر سعی کنید در منزل دراز بکشید.

کلینیک دکتر رحیمی

کلینیک تخصصی دکتر مرتضی رحیمی : تبریز، خیایان ازادی ، روبروی سه راهی گلگشت،ساختمان بهاران،طبقه پنج،روبروی داروخانه دکتر باغچه وان

ادامه مطلب

نظرات ارسال شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی