[RB@Blog_Title]

طب سوزنی و سیاتیک

سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۳۳۶] مشاهده

طب سوزنی و سیاتیک :

اصطلاح سیاتیک sciatica به دردی گفته می شود که در کمر و پاها ایجاد شده و بر اثر تحریک عصب سیاتیک ایجاد می گردد. درد سیاتیک معمولا از کمر شروع شده و به سمت کفل، پشت ران و تا زیر زانو ادامه می یابد. 


عصب سیاتیک بزرگترین عصب بدن است که از ریشه های عصبی در نخاع از کمر شروع شده و از قسمت کفل به سمت پاها می رود. گرچه درد سیاتیک اکثرا بر اثر بیرون زدگی دیسک بین مهره های کمری و فشار مستقیم آن بر روی عصب ایجاد می شود، اما هر عامل دیگری که باعث تحریک یا التهاب عصب سیاتیک شود می تواند باعث بروز درد در کمر و پاها شود. 


سیاتیک را می توان با انجام معاینات فیزیکی و روشهای تصویربرداری همچون سی تی اسکن و ام آر آی تشخیص داد. تحقیقات زیادی در مورد اثر طب سوزنی بر روی سیاتیک در بیمارستانهای دانشگاهی در کشورهای مختلف جهان صورت گرفته که نتایج همگی آنها از اثرات مطلوب طب سوزنی بر روی سیاتیک حکایت می کند. طب سوزنی با روشهای زیر به بهبود سیاتیک کمک می کند:


با تحریک اعصابی که در عضلات و سایر بافتها قرار دارند منجر به ترشح آندورفینها و سایر فاکتورهای شیمیایی شده و فرآیند بروز درد در مغز و نخاع را تغییر می دهد.



با کاهش التهاب ( با افزایش ترشح فاکتورهای عروقی و ایمنی).


بهبود سفتی عضلات و حرکت مفاصل (با افزایش جریان خون موضعی).


با افزایش سطوح سروتونین و نورآدرنالین که می تواند به کاهش درد و تسریع ترمیم عصبی کمک نماید


تبریز،روبروی گلگشت،ساختمان بهاران،ط پنج

۰۹۳۷۱۵۷۴۷۷۱_۰۴۱۳۳۳۶۸۹۸۶


روزهای شنبه،دوشنبه،چهارشنبه از ساعت ۳ تا ۹ عصر



#طب_سوزنی #سیاتیک #درمان #کلینیک #دکتر #مرتضی #رحیمی 

ادامه مطلب

نظرات ارسال شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی