[RB@Blog_Title]

طب سوزنی در زانو درد

دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۶ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۲۷۲] مشاهده

زانو از مفاصل مهم بدن است که وظیفه تحمل وزن و مانور مناسب در راه رفتن را بعهده دارد.

طب سوزنی در درمان زانو درد
استخوان ران و کشکک و ساق پا
عضلات قدام و خلف ران و ساق پا
لیگامان ها و تاندون های اطراف زانو، بورس های زانو (کیسه های هوا)
لیگامان و منیسک داخل زانو

این مجموعه پیچیده تحت شرایط التهابی، بدخیمی و فشار زیاد می تواند دچار آسیب شود.با توجه به سبک زندگی رایج، زانو درد بخش مهمی از مراجعات کلینیک های ارتوپدی و طب سوزنی را تشکیل میدهد. به اطرافیان خود توجه کنید چند نفر از زانو درد رنج می برند و چند نفر درمان نشده هستند؟


علت زانو درد هر چه که باشد، ارتروز، صدمات، روماتیسم و یا دردهای رادیکولر کمر و… همه در نهایت باعث محدودیت حرکتی خفیف تا شدید می شود.در طب جدید زحمت های بسیاری برای درمان و کاهش درد بیماران کشیده شده است. داروهای بسیاری برای این منظور ساخته و به بازار مصرف وارد شد و در نهایت افزایش مصرف داروهای مختلف و ادامه درد بیماران دردمند.

به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی (WHO) در چند سال اخیر توجه همه را به روشهای درمانی مکمل (طب مکمل) همچون طب سوزنی جلب کرده است.در کشورهایی همچون آمریکا، کانادا، انگلیس، روسیه، چین، فرانسه، و خوشبختانه ایران از این روش درمانی استفاده فراوانی شده و تجربیات بسیار با ارزشی حاصل گردیده است.

مکانیسم اثر طب سوزنی در زانو درد
محققان معتقدند طب سوزنی علاوه بر تسکین درد زانو، با مکانیسم رفع اسپاسم عضلات اطراف زانو و کاهش التهاب و افزایش خون رسانی مفصلی و تحریک سیستم های ترمیمی بدن انسان آثار درمانی در مفصل زانو دارد.

دوره درمانی زانو دردبوسیله طب سوزنی بر اساس علت درد متفاوت است ولی بطور کلی ۱۰ الی ۱۵ جلسه و هر جلسه بمدت ۲۰ دقیقه نیاز است.ضمنا از کاهش وزن به میزان ۳ تا ۵ کیلوگرم و تمرین های ورزشی علمی مناسب که تاثیرات بسیار با ارزشی در حفظ سطح سلامت دارند، نباید غافل شد.


#درمان #زانو #درد #طب_سوزنی #دکتر#رحیمی 


اطلاعات بیشتر در وب سایت 

ادامه مطلب

نظرات ارسال شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی