[RB@Blog_Title]

اوزون درمانی آرتروز زانو

سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۵۶ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۲۰۶] مشاهده

اوزون چیست؟

اوزون درمانی ازکلمه لاتین “proli” به معنی بازسازی واحیا گرفته شده است اوزون یک شکل فعال شده اکسیژن است.

روش درمان با اوزون

اوزون درمانی با استفاده از اکسیژن به صورت قوی باعث بازسازی واحیای تاندون، بافت، لیگامنت و مفاصل آسیب دیده میشود . اوزون درمانی آرتروز زانو باعث بهبودی کامل وکاهش درد درمفاصل وبافت ها میشود و به بهبود آرتروز زانو و سایر مفاصل بدن کمک می کند. اوزون یک روش ضدالتهابی و یک درمان دائمی است که باعث بازسازی لیگامنت ها برای درد های مزمن مفاصل میشود اوزون درمانی بوسیله تزریق کلوژن دربافت های اتصال بدن انجام میشود و باعث تولید ماده و گازاوزون دربافت ها و بازسازی بافت های آسیب دیده و بافت های ضعیف دراطراف مفاصل میشود این مواد دربافت های اتصال آسیب دیده یا اطراف مفصل تزریق میشود وباعث بازسازی این نواحی میشود.

اوزون درمانی باعث ترمیم بافت های آسیب دیده مخصوصا بافت ها ولیگامنت های پاره شده و تخفیف علایم ساییدگی زانو میشود اوزون درمانی باعث توقف درد والتهاب ، رساندن جریان خون بهتر،افزایش مواد مغذی برای بافت ها،رساندن اکسیژن به بافت های آسیب دیده میشود این روش باعث بهبود حرکت وکاهش درد مفصل هم میشود. در روش ازن درمانی زانو  در مقایسه با جراحی هم برای بیمار و هم برای پزشک، خطر بسیار کمتری دارد، اقتصادی‌تر است و زمان بسیار کوتاه‌تری می‌برد.

درمان آرتروز زانو

اوزون درمانی برای انواع مختلفی ازدردهای ماهچه ایبه  علت آرتروز زانو مفید است.

با استفاده ازروش اوزون تراپی ترکیبی ازاوزون،پروکائین،ویتامین بی 12 ومواد دیگردربافت های نرم یا لیگامنت ها یا تاندون هایی که به استخوان زانو یا مفاصل دیگر متصل شده است برای درمان ارتروز زانو  تزریق میشود. این تزریق درمفصل متورم انجام میشود و باعث درمان تورم وسپس افزایش جریان خون میشود و رسوبات فیبری را تحریک میکند تا باعث شود سلولها با کمک این رسوبات بافت ها ی مفصل آسیب دیده را ترمیم کنند. میزان بالایی از مواد غیرفعالی که در اتم های اکسیژن موجود در اوزون پیدا شده است زمانیکه با مواد مفید وبی خطراوزون ترکیب شوند بی خطر هستند وباعث درمان آرتروز زانو و التهابات مفاصل میشوند و میتواند به عنوان یک عامل تاثیرگذار محسوب شود.

اگرچه عوامل تاثیر گذار دیگری هم وجوددارند که میتوانند استفاده شوند اما اوزون ماده ای است که 3 مزیت نسبت به مواد دیگر دارد:

1- بسیار راحت تر از مواد دیگر است و درد کمتری ایجاد میشود.

2- به دلیل اینکه اوزون یک گاز است، درمحل آسیب دیدگی پخش میشود و هیچ ناحیه ای وجود ندارد که اوزون به آن نرسیده باشد و به تدریج باعث درمان میشود.

3- اوزون هیچ عوارض جانبی را برای بیماران ایجاد نمیکند و بسیارمطلوب تر از مواد اسکلروسینگ sclerosing دیگراست.

این تزریق باید هر2-1 هفته یکبار تکرارشود. بعداز اولین یا دومین درمان، بیماران مبتلا به آرتروز زانو به نتیجه دلخواه دست میابند.

ادامه مطلب

نظرات ارسال شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی